Vyhodnotenie výchovno vzdelávacej práce 2012/2013
SPRÁVA
O výchovno vzdelávacej činnosti jej výsledkoch a podmienkach Materskej školy
Oravský Biely Potok za školský rok 2012 / 2013.
Predkladá :
Jana Dedinská
Riaditeľka MŠ
Prerokované na pedagogickej porade dňa
.................................................................
Vyjadrenie rady školy:
Rada školy odporúča zriaďovateľovi schváliť
Správu o výchovno – vzdelávacej činnosti, jej výsledkoch a podmienkach
za školský rok 2012 / 2013
...............................................................
Meno a priezvisko predsedkyne rady školy
Stanovisko zriaďovateľa :
Obec: ............................................................................................................
Schvaľuje správu o výchovno – vzdelávacej činnosti, jej výsledkoch a podmienkach
MŠ Oravský Biely Potok za školský rok 2012 / 2013
.................................................................
Za zriaďovateľa
Správa
O výchovno – vzdelávacej činnosti, jej výsledkoch a podmienkach MŠ Oravský Biely Potok
za školský rok 2012/2013.
V zmysle vyhlášky MŠ SR č.9/2006 Z.z zo 16.decembra 2005 s účinnosťou od 1.febuára 2006.
1.a) základné identifikačné údaje o škole
1. Názov školy : Materská škola – Oravský Biely Potok
2. Adresa školy : Oravský Biely Potok 37,027 42 Podbiel
3. Telefónne číslo : 0911 395 410
4. Elektronická adresa : skolkaobp@gmail.com
5. Údaje o zriaďovateľovi : Obec Oravský Biely Potok
6. Mená vedúcich zamestnancov školy s určením ich funkcie :
Jana Dedinská - riaditeľka MŠ
Eva Kohárová - vedúca ZŠS
7.Údaje o rade školy : má 7 členov : predseda Zuzana Matláková / rodič /
Mária Tekeľová / rodič /
Martina Blažeková / rodič /
Mgr. Miroslava Ťapáková / pedagog.pracovník /
Mária Barancová / nepedagog. pracovník /
Ján Samardák / poslanec Oc.Ú /
Peter Žák / poslanec Oc.ú /
b) Počet detí v škols.roku : 25 počet odhlášok v priebehu škols.roka 0
V školskom roku 2012/2013 sa vydalo 25 rozhodnutí o prijatí do MŠ, šesť deti boli neprijaté.
V septembri 2012 nastúpilo 25 detí, kapacita je 21 detí.
c) Počet detí zapísaných do 1.ročníka - ZŠ s MŠ v Zuberci : 6
- odklad nástupu povinnej školskej dochádzky : 0
e) údaje o výsledkoch hodnotenia detí podľa poskytovaného stupňa vzdelania :
V školskom roku 2012/ 2013 sme sa zamerali na :
- na plnenie hlavných cieľov výchovy a vzdelávania vo výchovno – vzdelávacom procese
Štátneho vzdelávacieho programu ISCED 0 a Školského vzdelávacieho programu
Bystrý medvedík zameraných na environmentálnu výchovu
- upevňovanie fyzického a duševného zdravia prostredníctvom prvkov zdravého životného štýlu aktivizovaním pohybového rozvoja detí, zabezpečovaním správneho pitného režimu, ovocné dni, čistenie zúbkov po obede, ranné cvičenie vonku na čerstvom vzduchu
- vylepšenie materiálno – technického vybavenia, doplnenie nových hračiek od sponzorov,
didaktických pomôcok k edukačným aktivitám detí
Všetky deti, ktoré ukončili dochádzku do materskej školy, z dôvodu odchodu do základnej školy, dostali osvedčenie o absolvovaní predprimárneho vzdelávania.
f) zoznam študijných odborov a učebných odborov a ich zameraní, v ktorých
škola zabezpečuje výchovu a vzdelávanie, zoznam učebných plánov :
· štátny vzdelávací program ISCED 0
· školský vzdelávací program ,,Bystrý medvedík ´´
· Metodika predprimárneho vzdelávania
g) údaje o počte zamestnancov :
pedagogickí zamestnanci – dve učiteľky
nepedagogickí zamestnanci – školníčka
prevádzkoví zamestnanci – vedúca ZŚS,kuchárka
h) údaje o ďalšom vzdelávaní pedagogických zamestnancov školy :
pedagogickí zamestnanci sa majú možnosť vzdelávať na základe ponúk verejných inštitúcií, metodických centier, samovzdelávaním, formou štúdia odborných časopisov a literatúry.
Vzdelávanie je určené všetkým pedagogickým zamestnancom na základe prihlášok na vzdelávacie programy - projekt Vzdelávanie pedagogických zamestnancov materských škôl ako súčasť reformy vzdelávania
Inovácie v didaktike – Mgr. Ťapáková Miroslava - vzdelávanie ukončené
Rozvíjanie digitálnych kompetencií – Dedinská Jana
Vzdelávanie začína podľa programu DP MPC Žilina.
i) údaje o aktivitách o prezentáciách školy :
- Rodičovské združenie
- Kamenársky plenér v obci
- Posedenie s dôchodcami
- Pečenie medovníkov rodičia a deti
- Mikuláš – besiedka v MŠ
- Detský karneval v sále Oc.U
- zapojenie do súťaže s prednáškou o zúbkoch veveričky Bibi a Bibka
- Deň detí – športové dopoludnie v školskej záhrade
- skanzen v Brestovej
- Rozlúčka s predškolákmi – p.starosta Kaššák,
- Nočná škôlka
· aktivity kabinetu predš.výchovy : Oravský speváčik v Habovke ,
predškolácky trojboj v Ćimhovej
k) údaje k inšpekčnej činnosti vykonanej Śtátnou školskou inšpekciou na škole :
v uvedenom školskom roku nebola vykonaná.
l) údaje o priestorových a materiálno – technických podmienkach školy :
MŠ je umiestnená v staršom rodinnom dome. Je v prevádzke 39 rokov je v zachovalom stave.
Poskytujeme celodennú starostlivosť deťom od 3 do 6 rokov v čase 6,30 – 15,00 hod, sme jednotriedna materská škola s kapacitou 21 detí.
- interiér MŠ je estetický a udržiavaný, vybavenie triedy je primerané
- exteriér školskej záhrady je vybavený drevenými preliezkami, vláčikom, drevenými hojdačkami, pieskoviskom, altánkom a trampolínou
m) údaje o finančnom a hmotnom zabezpečení výchovno – vzdelávacej činnosti školy :
· príspevky na čiastočnú úhradu nákladov spojených s hmotným zabezpečením školy od
rodičov 6€ na mesiac
· finančné prostriedky získané od rodičov – dar rodičov 7 € na dieťa - 168 € na školský rok
sme využili na zakúpenie hračiek a fotokníh pre predškolákov a financovali sme aktivity
kabinetu predškolskej výchovy / o finančnom čerpaní sa vedie pokladničný denník
· sponzori – Oc.Ú Or.B.Potok – obnova odkvapových rúr, renovácia podsteny pri vchode a umiestnenie rigolov pred MŠ
sladkosti na Mikuláša a MDD
· pizza – Jozef Tekeľ, lízatká a džús – Eva Hudecová, potraviny Soňa – sladkosti – Anna Muchová
· medovníčky na MDD – MUDR. Katka Herdová
n) cieľ, ktorý si určila v koncepčnom zámere rozvoja školy na príslušný školský rok a vyhodnotenie jeho plnenia :
· za cieľ sme si určili smerovať k dosiahnutiu optimálnej, emocionálnej, sociálnej a kognitívnej úrovne ako základu pripravenosti na školské vzdelávanie a na život v spoločnosti.
· deti dosahujú primeraný stupeň profilu absolventa predprimárneho vzdelávania.
Prioritnými hodnotami je tolerancia a chápanie problémov navzájom,
aplikácia inovačných metód do výchovno – vzdelávacieho procese.
Klady - 100% kvalifikovanosť, budova MŠ je typ rodinného domu
čo umožňuje úzku spoluprácu medzi zamestnancami a deťmi.
· veľká školská záhrada s preliezkami, pieskoviskom a altánkom
· výstavba rodinných domov v obci – mladé rodiny s deťmi
· záujem starostu obce o zveľaďovanie materskej školy
Nedostatky – zrušenie základnej školy,
· prístup rodiny k spolupráci s odborníkmi - logopéd
· nedostatky sú v stave budovy – obnova okien. oteplenie budovy – fasády, zníženie stropu v triede / uník tepla /
· obmedzené priestorové podmienky
Spolupráca s Oc.Ú je pozitívna , poďakovanie patrí za pomoc pri udržiavaní a materiálnom zabezpečení MŠ.
Spolupráca s rodičmi – je kladná.
Rozhovormi s učiteľkami 1.roč.ZŠ získavame obraz o úrovni pripravenosti našich detí.
Učiteľky pozitívne hodnotia prípravu na školu, deti sa spontánne a bez problémov začleňujú
do kolektívu detí v ZŠ s MŠ Zuberec.
Spolupracovali sme s centrom špeciálno – pedagogického poradenstva – ABC SCŠPP Trstená – testy školskej zrelosti pre predškolákov
V budúcom školskom roku budeme hľadať nové formy spolupráce s rodinou, inštitúciami a podnikateľskou verejnosťou, chceme v plnej miere využiť možnosti, aby sme deťom vytvárali príjemné a stimulujúce prostredie cez náš Školský vzdelávací program
,,Bystrý medvedík ´´
ZÁVER
Dovoľte mi poďakovaťvšetkym pedagogickým a nepedagogickým spolupracovníkom,
p.starostovi ,Rade školy, Rade rodičov a sponzorom našej MŠ za ochotu pomôcť škole
nad rámec svojich povinností, za príjemnú atmosféru medziľudských vzťahov a
zaželať nám spoločne do budúcnosti tvorivý nepokoj pri hľadaní možných spôsobov
skvalitnenia vzájomnej spolupráce.